Известие

Collapse
No announcement yet.

Мистерията на алтернатора

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Малко е,ти не зареждаш,а черпиш,аз минах по тия път,при мен беше пробил диод в плочката.
    166 3.0 V6 226кс и 155 1.7TS 115кс-евридейката.

    Comment


    • По-добре мери с мултицет на акумулатора или си купи волтметър за запалката. По 12лв. са. Много пъти съм сравнявал показанията на диагностиката и тези на акумулатора измерени с мултицет. Винаги диагностиката показва по-малко отколкото е реално на акумулатора. Или диагностиката лъже или захранването на компютъра е по-ниско поради лоши връзки. При мен на моменти напрежението също пада на 12V при пуснати много консуматори на празен ход и висене по светофарите. От месец съм с "нов" алтернатор, който се държи по същия начина като стария и не мисля, че има някакъв проблем. Измери с мулицет какво напрежение идва на акумулатора. Ако пак е 12V на студена кола значи има проблем. Нормално е да е м/у 13,5-13,9V
      Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
      Opel Astra J
      ex:
      Alfa Romeo 164 2.5TD
      Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
      Alfa Romeo 164 2.0T.S.

      Comment


      • Ще го премеря, макар че ми е малко странно компютър оригинален марков да показва по-неточно от някакъв китайски мултиметър. Кабелите като цяло са в отлично състояние, не вярвам да има утечка или лоша връзка към ЕКУ-то. Но ще проверя тия дни и ще докладвам. Иначе, ако е диодна плочка или реле регулатор, трудно ли се сменят? Трябва ли да се откача алтернатора?
        '05 166 V6
        '98 156 2.0 TS ex ...

        Comment


        • Не съм сменял диодна плочка на точно този модел алтернатор, но обикновено смяната и налага разглобяването му.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Самата смяна на плочката не е страшна,виж при свалянето на алтернатора има лека драма.
            166 3.0 V6 226кс и 155 1.7TS 115кс-евридейката.

            Comment


            • Мери, колкото се може по близо до генератора! По бордовата мрежа може да имаш най-разнообразни резултати!
              Любо ти каза и за четките, разбирай, че може и пръстените да са изтъркани. Има ги като резервна част, но дори аз трудно ги сменявам, без да счупя един - два.
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • Според мен може да са или четки или колектор. Първата ми италиянка беше Темпра и там като замина диодната плочка, направо светна, че не зарежда. Сега на Алфата имаше проблем с лагерите и тъй като алтернаторът, който взех втора ръка се оказа неработещ, занесох моето на ремонт. Старият колектор, единият беше доста износен, но четките казаха, че били ОК и нямало нужда от смяна. Качих алтернора след ремонта и закова на 13.8-14.1 на празен ход и високи обороти при включени консуматори - всички. Преди ремонта не съм го мерил, но ми направи впечатление, че някак си всичко е с една идея по-ярко.
                Алфа...всичко друго е компромис!
                http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
                Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
                Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

                Comment


                • С възрастта човек поумнява, малко преди окончателно да изкукурига. Всеки един модел и марка имат своите особености. Едни работят добре на 13.2-6 волта, а други изискват 14.6-8 волта. Различно се държат и под товар.
                  Освен това и акумулаторът.... ако е изкукуригал ще лапа по-малко ток, съответно и напрежението в мрежата ще е по-малко. Защо-отговорете си сами.
                  Гледайте как се чувства колата ви, а не как вие искате да бъде. И в живота е така. Не бъдете максималисти, защото ще се препънете!
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • Диодните плочки основно дефектират по 2 възможни начина - диоди прекъсват или пробиват. В зависимост от това и симптомите са различни. В първия случай пада КПД - то на алтернатора. Във втория - пробилият диод пуска отрицателна полувълна на изхода, което се оказва товар. Демек този вариант е по-неприятният.
                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:16.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Малко развитие по темата - напрежението пада само ако включа климатика, ако не е включен дори при загрял двигател държи 14.0 .. 14.1. С други консуматори пада до 13.9 .. 13.8.
                      Има обгаряне около контактите на релето за климатика и самото то доста грее (сменил съм го с ново - същата работа). От друга страна предпазителят (30А) е здрав, а самият климатик работи без проблем. Чудя се колко би трябвало да е консумацията на климатика?
                      ПП: Гледах с осцилоскоп (джобен китайски) и фазите изглежда да са налични и трите (има накъдряне като на картинките на ecotronic)
                      '05 166 V6
                      '98 156 2.0 TS ex ...

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                        Малко развитие по темата - напрежението пада само ако включа климатика, ако не е включен дори при загрял двигател държи 14.0 .. 14.1. С други консуматори пада до 13.9 .. 13.8.
                        Има обгаряне около контактите на релето за климатика и самото то доста грее (сменил съм го с ново - същата работа). От друга страна предпазителят (30А) е здрав, а самият климатик работи без проблем. Чудя се колко би трябвало да е консумацията на климатика?
                        ПП: Гледах с осцилоскоп (джобен китайски) и фазите изглежда да са налични и трите (има накъдряне като на картинките на ecotronic)
                        Основната консумация през въпросното реле е от вентилатора на купето. Премери стойността на напрежението на празен ход на мотора при минимални и при максимални зададени обороти на вентилатора.
                        Не е зле да премериш и тока на консумация при двата режима. Не знам, колко точно е номиналната мощност на вентилатора, но не би трябвало да е по-голяма от 250 W. Т. е - ако измериш ток по-голям от 20 А, вероятно има нещо гнило с него.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Само се чудя с какъв амперметър да направя измерването, че моите са до 20А макс. Най добре е май с ампер клещи за постоянен ток, ама нямам и не знам дали си струва да се купят за едната проба.
                          '05 166 V6
                          '98 156 2.0 TS ex ...

                          Comment


                          • Започни меренето при минималните обороти и увеличавай оборотите, като следиш тока с уред до 20A. Ако видиш, че токът достига 20А а зададените обороти са далеч от максималните, работата е ясна.

                            Иначе по-голям от 20A ток можеш да премериш с помощта на шунтово съпротивление с ориентировъчна стойност - 0,05 Ома, като мериш напрежението върху него.

                            Точната стойност на съпротивлението ще определиш, като измериш с уреда ток < 20A през него и напрежението върху него.

                            Естествено ще има някаква грешка от ppm/C, но това няма да е от съществено значение в случая.
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:41.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                              Малко развитие по темата - напрежението пада само ако включа климатика, ако не е включен дори при загрял двигател държи 14.0 .. 14.1. С други консуматори пада до 13.9 .. 13.8.
                              Има обгаряне около контактите на релето за климатика и самото то доста грее (сменил съм го с ново - същата работа). От друга страна предпазителят (30А) е здрав, а самият климатик работи без проблем. Чудя се колко би трябвало да е консумацията на климатика?
                              ПП: Гледах с осцилоскоп (джобен китайски) и фазите изглежда да са налични и трите (има накъдряне като на картинките на ecotronic)
                              Значи всичко ти е наред.
                              Не ръчкай!
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment

                              Working...
                              X